Hacamat Nedir?

Başta migren baş ağrıları ve tüm vücut ağrıları olmak üzere, yüksek tansiyon, diyabet, bel ve boyun ağrıları, romatizma, iltihaplı eklem romatizması, fibromiyalji, unutkanlık, dikkat dağınıklığı, beyin damar tıkanıklığı, kalp damar tıkanıklığı, karaciğer yağlanması, böbrek rahatsızlıkları, sivilceler, adet ağrısı ve düzensizlikleri, depresyon olmak üzere her türlü kanla alakalı pek çok rahatsızlıklarda ve bağışıklık sistemini güçlendirme tedavisinde en mükemmel yardımcı tedavi yöntemidir.

Hacamatta yapılan kesiler çok yüzeysel olup çizik şeklindedir ve ağrısı yok denecek kadar azdır. İyi bir hacamattan sonra ya hiç iz kalmaz ya da nadiren hayali derecede iz kalabilir.

Hastalığı olanlar her ay bir seans olmak üzere 12 ay boyunca hacamat yaptırabilir. Sağlıklı insanların yılda en az iki defa Hacamat yaptırmaları çok faydalı olur. Bu tavsiyeler gerek İbni Sina gerek ise modern tıp kurucusu sayılan Hipokrat tarafından yazılan kitaplarda mevcuttur.

İlk defa hacamat yaptıracak bir hasta sırasıyla sırt, kafa ve diz tarama başlangıç hacamatlarını yaptırması gereklidir. Tarama hacamatı her hastada en fazla tıkanıklığın olduğu ana standart tıkanıkları açma çalışmasıdır. Tarama hacamatları üç ile beş ayrı seans olup her seansta farklı bölge temizlenir.

Hacamat yaptırmanın önemi ve faydaları hakkında 30’dan fazla hadisi şerif vardır.

• “Miraçtan inerken hangi melek cemaatine rastlasam ey Muhammed! Ümmetine hacamat olmalarını emret dediler.”
  • “Tedavi olduğunuz şeylerden şunlarda şifa vardır. Hacamat, bal şerbeti ve hastalığa uygun bir dağlama, lakin ben dağlamayı sevmem.
  • Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamattır.
  • Boynunuzdan hacamata devam edin. O, 72 türlü hastalığa ve beş büyük derde devadır. vs.

Acil durumlarda Hacamat her zaman yapılabilir ancak en faydalı günler bahar ayları ve hicri 17, 19 ve 21. günlerdir. Hicri 17 salıya rastlayan günleri Peygamber efendimiz çok önemsemiştir. Bu günlere sünnet olan, herkese tavsiye edilen hacamat günleri denir. Zira Resulullah SAV Efendimiz imkan doğrultusunda hicri 17, 19 ve 21 tercih etmiştir lakin ihtiyaç durumunda mübarek zatı şerifleride bu zamanlar haricinde de yaptırmıştır.

Hacamat kuralları ve uygulama hakkında ayrıntılı bilgiyi 0 462 666 99 99 nolu telefondan alabilirsiniz.

LÜTFEN DİKKAT!

Sağlık Bakanlığı’nın 27 Ekim 2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (Madde 9) gereği hacamatı sadece Sağlık Bakanlığı’ndan onaylı Hacamat sertifikalı hekimlerin uygulamasına izin verilmiştir. Diğer tüm uygulamalar yasal değildir ve uygulamada yapılabilecek hatalardan dolayı kötü sonuçlar verebilir.